منظور از سایر کسورات در فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته چیست ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

بازنشستگان کشوری با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگان کشوری می‌توانند فیش حقوقی خودشان را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد: بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری.
 

1- بازنشستگان کشوری، افرادی هستند که استخدام رسمی دولت بوده و بازنشسته شده‌اند.

2- بازنشستگان تامین اجتماعی،‌ افرادی هستند که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت 30 سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده اند.

3- بازنشستگان نیروهای مسلح یا بازنشستگان لشکری، افرادی هستند که در نیروهای مسلح بازنشسته شده‌اند. 

درباره فیش حقوقی فرهنگیان با کد ملی مطالب مهمی در ذیل بیان شده است.


بر اساس همین دسته‌بندی،‌ روشهای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است.

در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری یا بازنشستگان دولت توضیح داده شده است.

بازنشستگان کشوری می‌توانند با اطلاعات زیر، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند:

  • شماره دفتر کل
  • کد ملی
  • شماره حساب

1.شماره دفتر کل چیست؟

شماره دفتر کل شماره‌ای است که در هنگام بازنشستگی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به جای شماره پرسنلی اختصاص می یابد و در تمامی احکام صادره از طرف صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان شماره دفتر کل درج گردیده است.

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

روش اول:

بازنشستگان کشوری با مراجعه به این صفحه؛ می‌توانند با وارد کردن مشخصاتی که در بالا به آن اشاره شده فیش حقوقی خود را مشاهده کنند.فرهنگیان بازنشسته می توانند برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهانه خود به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir مراجعه نمایند و با درج اطلاعات خواسته شده از قبیل شماره دفتر کل ، شماره شناسنامه و … فیش حقوقی را مشاهده نمایند. به دلیل آنکه تعداد سایت ها و نرم افزارهای های غیر رسمی برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته زیاد شده اند ، در ادامه این مطلب قصد داریم ضمن قرار دادن لینک ورود به سامانه اصلی cspf.ir ، راهنمای دریافت فیش حقوقی را نیز به صورت تصویری شرح دهیم.

فیش حقوقی که آموزش و پرورش به فرهنگیان تحویل می دهد، دارای اطلاعات بسیار مهمی در زمینه میزان درآمد، میزان مبلغ کسر از حقوق فرهنگیان و میزان حقوق اضافه‌ شده آنهاست. به‌ همین خاطر بسیاری از معلمان آموزش‌وپرورش در بازه‌های زمانی مختلف قصد دریافت فیش حقوقی خود را دارند.

pasokhbama.com میگوید: در گذشته فیش حقوقی از طریق سامانه‌های مختلفی دریافت می شد و فرهنگیان باید از طریق اداره آموزش‌وپرورش فیش حقوقی خود را مشاهده می‌کردند، اما اکنون بسیاری از امور مربوط به دریافت فیش‌های حقوقی از طریق سایت انجام می‌شود و وزارت آموزش‌وپرورش سامانه‌ای را برای این کار راه‌اندازی کرده که معلمان بتونند به‌ راحتی با ورود به سامانه fish.medu.ir فیش حقوقی خود را مشاهده و پرینت بگیرند. لازم به ذکر است این سامانه در سطح کشور و در هر مقطع تحصیلی برای معلمان راه‌اندازی شده است. توجه داشته باشید که برای ورود به این سامانه داشتن کد پرسنلی و کد ملی ضروری می‌باشد.سامانه صندوق بازنسشتگی کشوری فقط مختص به دریافت فیش حقوقی نیست و تمام امور مربوط به بازنشستگی همچون دریافت حکم حقوقی ، استعلام پرداخت بیمه عمر ، بیمه تکمیلی درمان ، دفاتر بیمه دولت و … از طریق این سایت قابل پیگیری است. شما برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با موبایل یا کامیپوتر باید وارد بحش خدمات بازنشستگان که در تصویر زیر مشخص شده است ، شوید .

 





:: برچسب‌ها: فیش حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: